Gradinita vie



În perspectiva noastra, pornim de la convingerea că suntem cu totii indivizi unici, fiecare cu darurile si calitatile noastre si cu propria noastra menire in viata. Copilul, ca individualitate unica, nu este ceva ce noi trebuie să cream sau să modelam, procesul lui de dezvoltare este mai degraba asemanator cu acela al cresterii naturale, intr-un sol sănătos. Astfel, solul reprezinta baza pe care o oferim noi ca educatori, sustinand procesele naturale ce se vor desfasura in expresii individuale.

Ceea ce noi sprijinim este conectarea copilului la viata, la realitate, starea de bine si vitalitatea copilului, integrarea sa fizica, psihica si spirituala in mediul social si natural.

Am conceput sala de clasa ca pe un spatiu functional si in acelasi timp placut, cald si primitor, in care copiii sa se simta ca acasa, in siguranta si ocrotiti. Am pregatit un spatiu generos, permitand utilizarea sa cat mai flexibila, decorat foarte simplu si natural, evitand supraincarcarea cu obiecte si culori care i-ar obosi pe copii si le-ar inhiba creativitatea.

Am conceput spatiul ca pe o invitatie la joc si activitate, lasandu-l liber si curat, pentru a primi noile lor creatii.
Am folosit doar materiale naturale in utilarea si decorarea spatiului, pentru a-i aduce pe copii cat mai aproape de natura, pentru a le stimula interesul si preocuparea de a aprecia si a respecta mediul natural.

In gradinita noastra totul se recicleaza si copiii vor participa la respectarea acestei reguli, invatand de ce si cum putem proteja si economisi resursele pe care natura ni le ofera.

Avem doua gradini generoase: una de 180 m2 si alta de 90 m2, cu iarba naturala, copaci, pergola naturala din plante cataratoare (in formare), ca sa ne tina umbra bine bine. Avem si o scena mare din lemn de brad ca sa se exprime piticii. Avem 2 locuri de joaca cu nisip maricele, cu casute de lemn pe care copiii sa catara cu sfoara. Avem cosuri de baschet si masute cu taburete pentru a desfasura o parte a activitatilor afara, cand timpul ne permite. Si mai avem ferestre mari, decorate ca-n povesti, cu multe ghivece de flori.

Prin cursul de gradinarit, prin plimbarile prin padure, prin vizitele la ferma animalelor (unde ii vom incuraja pe copii sa hraneasca animalele) si prin alte activitati similare, ii incurajam pe copii sa se implice si participe la ingrijirea naturii.