Echipa educationala

Gradinita Mariposakids - Dana Cristina IonDana Cristina Ion

Director
In urma cu doi ani (pe cand fetita mea avea 1 an si jumatate) am inceput sa tin ateliere de dezvoltare prin arta pentru copii intre 8 luni si 3 ani, acompaniati de pariniti. Bucuria de a lucra cu copiii speciali din ziua de azi, copii asertivi (care atunci cand vor sa spuna NU, nu ezita sa ne tranteasca un NU cat toate zilele) care invata foarte bine in grup, prin comunicare, a generat ideea unui nou proiect. Si anume, ideea formarii unei gradinite in care educatia sa aiba loc prin joc, poveste si arta; o gradinita naturala, cu oameni autentici, care sa poata sustine prin CALDURA si profesionalismul lor cresterea armonioasa a copiilor. A inceput cautarea echipei, apoi au avut loc cateva intalniri si de atunci pana azi, cand in sfarsit o vedem materializata a trecut mai bine de un an.

Intre timp am inceput facultatea de Pedagogie primara si prescolara si formarea in Art terapie, pentru ca am simtit nevoia de a sustine cat mai complet cresterea copiilor cu care lucrez si a Marisei (fetita mea), bineinteles.

Studii :
- Formare in Art-terapie, metoda Phronetik, Viena.
- Universitatea Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei - specializarea pedagogie primara si prescolara
- I.D.E.P. Barcelona, Fotografie generala si tehnici vechi
- Academia de studii economice Bucuresti, Relatii economice internationale


Gradinita Mariposakids - Steluta StoianSteluta Stoian

Director de resurse umane, psiholog si pedagog de arta.

Dupa o experienta de peste 10 ani ca profesor de educatie plastica in invatamantul gimnazial si liceal, am simtit o atractie mai mare pentru lucrul cu copii mai mici ( prima experienta fiind de fapt mai veche, la clasa fiului meu ( 17 ani), atunci cand era in clasa I ). Intotdeauna m-au fascinat profunzimea si sinceritatea exprimarilor artistice ale copiilor, modul lor atat de inocent si minunat de a recepta si a reflecta lumea exterioara.

Astfel, mi-am dedicat ultimii 6 ani activitatilor pentru copii mai mici, in gradinitele private, atelierelor artistice ( de pictura si modelaj ).
In acelasi timp am inceput sa studiez psihologia si am continuat cu formarea in art-terapie, pentru ca am simtit nevoia de a fi alaturi de copii intr-un mod complet, transformand o experienta artistica intr-una educativa si terapeutica.

A educa un copil inseamna a-i sustine cresterea, oferindu-i toata atentia si prezenta ta, a-i oferi incredere, dragoste si libertatea de exprimare a trairilor, dorintelor si fanteziilor sale, a intregului sau univers launtric ce se afla intr-o continua transformare, dupa fiecare uimire la contactul cu noul din jur.

Studii :

- Universitatea Bucuresti , Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei - psihologie.
- Universitatea Petre Andrei, Iasi , Sociopsihopedagogie – institutor/ educatie plastica.
- Formare in Art-terapie, metoda Phronetik, Viena.

 



Mariposakids - Paula MarinPaula Marin

Absolventa a Liceului Pedagogic Matei Basarab, Slobozia judetul Ialomita, specializarea educator-invatator cu grad didactic definitivat si o experienta in invatamantul prescolar de opt ani; mama a unei fetite de sase ani, am simtit dintotdeauna ca locul meu este aproape de sufletul copiilor.

De cateva luni am reusit sa gasesc spatiul in care copilaria este la ea acasa si m-am decis sa vin la Mariposa Kids, sa ma alatur acestei echipe minunate. In completarea experientei profesionale vin cu cea academica si, astfel in prezent sunt studenta a universitatii Spiru Haret, Facultatea de Psihologie, specializarea Psihologia Varstelor.

Intotdeauna m-a fascinat lucrul cu copiii si mi-am dat seama ca nicio alta meserie nu mi-ar putea oferi atatea satisfactii, zambete si reusite si doar in aceasta lume ma pot simti cu adevarat implinita . Prin ochii copiilor descoperim lumea si intelegem cat de importanta este imaginatia, jocul, creativitatea.

Ca educator incerc pe cat posibil sa-i indrum si sa ii incurajez sa se dezvolte frumos si armonios . Pe parcursul anilor de experienta am participat la cursuri de perfectionare si formare continuua:

1 Consiliere si orientare a parintilor (2006)
2 Curs de comunicare asertiva (2008)
3 Proiectul pentru reforma educatiei timpurii PRET (2010)
4 Invatare prin cooperare (2011)
5 Comunicare nonviolenta (Monica Reu) 2013


Mariposakids - Catalina Alexandra StoicescuCatalina Alexandru-Stoicescu

In urma cu patru ani m-am angajat la o gradinita de stat ca educatoare la grupa de copii anteprescolari, acumuland experienta si tact in lucrul cu copiii mici.

De atunci si pana acum, am simtit bucuria de a creste interior alaturi de copii.

Am studiat psihologia avand o specializare in psihoterapia analitic jungiana. Lucrand cu copiii, nu de putine ori am remarcat modul terapeutic prin care interactiunea naturala si autentica cu cei mici, ne pune in armonie cu tot ce ne inconjoara.

De la inaltimea unui copil, lumea se vede minunat si noi adultii doar prin ochii lor ne mai putem aminti cum era sa fii cu adevarat copil.

Prin ochii unui copil, povestile cu zane si spiridusi capata viata.

O intreaga lume magica se pune in miscare, iar copilul in tot acest timp este asemeni unui pictor ce se joaca pe panza cu felurite culori si forme, dand un sens jocului sau.

Copilul contine acea puritate a lucrurilor firesti, incat educatia inseamna sa-i acorzi libertatea de a-si alege stilul, sa-i indrumi pasii nesiguri, sa-l inveti sa aprecieze binele si frumosul din jurul sau, sa-i stimulezi puterea de creatie, ajutandu-l sa se dezvolte in buna armonie cu sine, dar si cu cele din jurul sau.

In astfel de conditii, pentru educator satisfactiile sunt nenumarate, mai ales atunci cand reuseste sa castige dragostea si aprecierea copiilor.


Mariposakids - Simona GrigoreSimona Bob

Am terminat facultatea de Pedagogie in anul 2005 in cadrul Universitatii Petrol-Gaze din Ploiesti. In facultate m-au atras foarte mult cursurile de Psihologia copilului, Psihopedagogie speciala, Managementul educatiei si Consiliere educationala.

Inca din ultimul an de facultate am inceput sa lucrez ca educator in cadrul unei gradinite private, urmand, ca apoi, sa acumulez o experienta de sase ani in acest domeniu. O experienta semnificativa cu copiii de varsta prescolara am avut-o cand mi-am facut stagiul de practica intr-un centru destinat copiilor defavorizati si cu nevoi speciale.

Modul lor inocent, plin de bucurie si speranta de a privi viata ma incarca cu energie pozitiva ori de cate ori eram in preajma lor. M-a impresionat foarte mult un copil autist cu care am facut cateva exercitii. Am admirat curajul, increderea, curiozitatea si bucuria de care a dat dovada in timpul exercitiilor.

Timpul petrecut cu „piticii” din acel institut mi-a intarit decizia de a lucra cu copiii in viitor. Atat din aceasta experienta cat si din cea de educator am invatat ca cele mai bune rezultate in educarea copilului vin dintr-o abordare centrata pe copil si pe nevoile acestuia.

Este mai productiv sa incurajezi copilul sa dea frau liber creativitatii, sa inteleaga si sa exploreze mediul in ritmul si stilul propriu, adultul fiindu-i doar un ghid in drumul sau spre crearea propriei identitati.


 

Cristina Damaschin

Desi de cand eram mica imi placea mult sa am grija de copiii mai mici decat mine, abia pe la sfarsitul clasei a doisprezecea, pe cand ar fi trebuit sa-mi aleg facultatea in functie de ceea ce as fi vrut sa fac mai departe in viata, mi-am dat seama ca as fi vrut tare mult sa devin educatoare, sa lucrez cu copiii.
Insa impedimentul era ca nu facusem liceul pedagogic si nu aflasem inca de Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei pentru a urma cursurile ei.
Pe atunci insa nici nu visam ca peste doar 2 ani, dintr-o intamplare fericita, mi se va oferi sansa sa lucrez cu copiii. Si de atunci ma bucur de fiecare zi in care zambetul si ghidusenia celor mici ma fac sa uit de grijile cotidiene si imi dau putere sa razbat prin viata.

Faptul ca eu, ca educator contribui la formarea viitorului adult mi se pare o mare responsabilitate, totodata insa am si o mare satisfactie vazand cresterea armonioasa a copiilor. Fiind o persoana joviala, sociabila, echilibrata si iubitoare de frumos, incerc sa transmit si copiilor aceste calitati.

De multe ori am fost intrebata cum de pot lucra cu copiii avand in vedere galagia, provocarile care apar din partea lor, cum de am atata rabdare? Raspunsul e unul singur: din fire nu sunt o persoana rabdatoare; de multe ori in anumite situatii tensionante actionam impulsiv, ma enervam rapid, insa in lucru cu copiii am multa rabdare si tact.

Atunci cand iti place ceva dai tot ce ai mai bun si incepi sa lucrezi cu tine stiind ca esti un model pentru cei din jurul tau, respectiv pentru copii. Deci, trebuie sa fii un model demn de urmat, avand in vedere mintea lor absorbanta despre care ne vorbeste renumitul pedagog Maria Montessori.
Concluzia: si copiii ii educa pe adulti. Cred ca fiecare persoana care a devenit parinte a invatat foarte multe de la propriul copil.
Din dragoste pentru cel mic a lucrat cu propria persoana pentru a contribui la dezvoltarea armonioasa a copilului. În cei 6 ani de când am început activitatea în învățământul preșcolar, am descoperit că frumusețea și bucuria pe care le oferă lucrul cu copiii depășesc starile neplăcute din momentele dificile trăite, uneori, în profesia didactică.

Cea mai mare satisfacție este aceea să văd cum copilul reușeste, sub îndrumarea mea, să acționeze și să gandească singur, dobândind astfel, încredere în propriile puteri.

Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”. Victor Hugo .


 

Vlad Rusu

Greu de vorbit cand vine vorba de mine... dar daca ar fi sa incep cu ceva, as incepe cu faptul ca imi place sa mi se zica pe al doilea nume, Vlad. Iubesc drumetiile in orice anotimp si oriunde pe glob. Imi place sa vad locuri noi si sa intalnesc persoane noi, precum si diferitele mentalitati pe care acestea le prezinta.
Din fire sunt o persoana optimista pana in ultima instanta :)), sociala mai tot timpul si mereu cu zambetul pe buze. Sunt foarte multe lucruri de zis despre mine... caracterul echilibrat este influentat in mare parte de semnul zodiacal sub care m-am nascut( balanta) asta daca ar fi sa credeti in astrologie si influentele ei.
Nu ma simt mereu confortabil cu situatiile de mijloc, pentru ca mereu fac tot ce imi sta in putinta sa ating scopul propus, care mereu este de top. Imi place enorm ceea ce fac, iar energia cu care te incarca zi de zi copiii, devine ca o dependenta... in sensul bun al cuvantului.

Cred cu tarie ca misiunea de educator trebuie sa fie ceva vocational, sa porneasca de undeva din adanc si sa iti curga peste tot prin corp astfel incat fiecare reflex de respiratie sa te alimenteze mereu ca sa poti trai.
Pentru mine a fost mereu o provocare sa incerc sa trec peste prejudecatile acestei misiuni, majoritatea crezand ca este doar pentru femei acest gen de munca. Insa nimic nu aduce un echilibru si o atmosfera similara si mai apropiata de cea de acasa decat o echipa duala la clasa ( arhetipul patern si cel matern).

Ca educator trebuie sa vezi mereu mai departe de ceea ce este in prezent copilul spre ceea ce trebuie sa devina el, omul integru de maine care sa se integreze cu succes in societate, oricare ar fi ea.

Experienta acumulata de-a lungul timpului, precum si indrumarile unor pedagogi experimentati mi-au influentat activitatea de-a lungul carierei. La baza formarii mele sta o pregatire teologica in cadrul Facultatii de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, cursuri masterale in cadrul aceleasi Facultati cu specificul " Studii religioase si Educatie Crestina".

Am urmat apoi cursurile de masterat din cadrul Universitatii VIA din Danemarca cu specializare " Pedagogie si Asistenta Sociala".

Cursuri de formare profesionala in Metoda Montessori pentru Viata Practica si Senzorial pentru nivelul 3-6 ani in Dallas.

Actualmente urmez cursurile de formare si perfectionare profesionala ale Facultatii de Stiinte ale Educatiei si Pedagogie din cadrul Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir.



Irina Osnaga

,,Ne nastem slabi, si avem nevoie de putere ; Ne nastem neputinciosi si avem nevoie de ajutor; Ne nastem mărginiţi, si avem nevoie de judecată; Ceea ce ne lipseste când venim pe lume si de care avem nevoie mai târziu, ne este oferit prin educatie".(,J.J. ROUSSEAU).

Lucrez in domeniul educational de patru ani de zile si cred cu tarie ca meseria de educatoare este una dintre cele mai nobile meserii. Arta de a fi educator este minunea de a ne oglindi zilnic in fata copiilor.
Pot spune cu mandrie ca mi-am ales aceasta profesie deoarece iubesc copiii foarte mult. Intotdeauna, am fost fascinata sa descopar cum fiecare copil evolueaza in parcurgerea etapelor din aceasta frumoasa calatorie, cea a gradinitei.
Satisfactia mea este atunci cand observ cum copilul sub indrumarea mea isi dezvolta propriile abilitati si reuseste sa isi gaseasca propriile raspunsuri la situatiile cu care se confrunta.

Faptul ca ei ma considera prietena lor si ma vad ca pe o mama a lor, nu poate decat sa imi produca unele dintre cele mai frumoase trairi si sentimente . Consider, ca nici o alta meserie nu mi-ar putea oferi atatea satisfactii, zambete și bucurii si doar in aceasta lume ma pot simti cu adevarat implinita.

Studii:

Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Universitatea Bucuresti, 2009-2012.
Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Departamentul pentru formarea profesorilor, cursuri de formare psihopedagogica, nivelul I, Universitatea Bucuresti, 2009-2012.
Master Probatiune, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Universitatea Bucuresti, 2012-2014. Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Departamentul pentru formarea profesorilor, cursuri de formare psihopedagogica, nivelul II, Universitatea Bucuresti, 2012-2014.

 



Maria Zaharia

Cand sunt intr-un context clar, direct in care trebuie sa vorbesc depre mine, mi se intampla aproape mereu sa simt un usor disconfort - atat in sensul unei modestii, cat mai ales in dorinta de a surprinde esentialul personalitatii mele. Sintagma care sa acopere cat mai mult, cat mai nuantat tot ceea ce sunt este - o personalitate complexa. Dar cine nu este, in fond, o asemenea personalitate?
Copiii sunt singurul numitor comun al fiecarui moment care s-a derulat deja in viata mea. Ai mei, soarele meu - Eva, luna mea -Thea si ai tuturor parintilor intalniti, stelele mele - copiii dumneavoastra. Inca de cand eram mica si eram intrebata "Ce vrei sa te faci cand o sa fii mare?" am stiut cumva raspunsul -invariabil acelasi- "educatoare". :-)
Daca pot sa fiu mandra de viata pe care am trait-o, de alegerile facute, unele bune, altele mai putin reusite, insa inerete in dezvoltarea fiecaruia dintre noi, faptul ca am ramas langa copii, in universul lor fascinant, efervescent si pur, imi defineste destinul. Am ales intotdeauna sa simt si sa traiesc doar cu inima. Aleg in continuare sa lucrez cu mine, sa fiu invatatorul care nu aduce doar cunoastere, ci se formeaza pe sine mai bine pentru a desavarsi principiul dupa care traiesc - adevarata invatatura este de la o inima la alta inima. Nu stiu cat de concludente pot fi pentru dumneavoastra ca parinti cuvintele pe care le-am ales sa ma descrie, dar sunt convinsa ca, de fapt, doar faptele ne definesc.
Asa ca o sa dau ragaz timpului si concretete faptelor. Am incercat sa vad cum este fara copii, sa fug de ceea ce sunt: un educator care-si iubeste cu patima copiii.
N-am reusit, n-am plecat niciodata ,dar am facut o gramada de scoli:
- Liceul Pedagogic Ploiesti - Fac. de Inginerie si Protectia Mediului,
USAMV BUCURESTI - Fac de Tehnica Dentara,
Univeristatea Titu Maiorescu Bucuresti - masterand PED-ARTe ( Pedagogii alternative si Arta teatrala in educatie), Universitatea Bucuresti .

 



Ileana Halip

Desi sunt o fire sociabila imi este dificil sa imi fac o descriere pentru ca imi place sa las faptele sa vorbeasca pentru mine. Iubesc copiii si si imi place ca impreuna cu ei sa da redescopar lumea pas cu pas.
Traim intr-o socieate in continua schimbare si nimeni nu stie ce va urma, de aceea consider ca educatia este pilonul pe care se sprijina viitorul copiiilor nostri. Primii pasi in acest sens sunt calauziti de parinti, acasa si de educator, in gradinita.
Colaborarea dintre cele doua elememte reprezinta sansa copiiilor de a se dezvolta armonios. Experienta ca asistent social si pedagog scolar m-a ajutat sa empatizez cu copilul si sa incerc sa ii ofer suportul de care acesta are nevoie pentru a analiza situatiile care apar si la care este necesar sa se adapteze.
Studii: Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Socilogie si Asistenta Sociala, Specializarea: Asistenta Sociala a Familiei si Copilului
Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala
Specializarea: Asistenta Sociala;
Master: Asistenta Sociala a Grupurilor de Risc si Servicii Sociale de Suport .

 



Armand Giurea

Profesor pentru invatamantul primar si prescolar cu o experienta de 7 ani , absolvent al Colegiului National Vocational „Nicolae Titulescu” din Slatina (profil pedagogic), absolvent al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti, in prezent masterand Ped-ARTe (Pedagogii alternative si arta treatrala) din cadrul aceleiasi institutii.
Preocuparile mele in domeniul educatiei sunt strans legate de recent- redactata lucrare de licenta „Valorile morale ca fundament al educatiei in scoala contemporana”.

Reperele ce-mi ghideaza viata si activitatea si pe care doresc sa le transmit mai departe sunt Binele, Frumosul si Adevarul. Consider ca un cadru didactic are datoria de a fi model si sursa de inspiratie pentru copiii cu care interactioneaza, un bun companion pe drumul cunoasterii.
Actul educativ este unul viu, dinamic, asa ca nu sunt adeptul retetelor. Fiecare copil este unic, are propriul rimt de dezvoltare, propriul mod de invatare, propriile necesitati si curiozitati, in consecinta, fiecare relatie pe care o construiesc la grupa are specificul ei. In aceasi timp, acord o deosebita importanta felului in care copiii relationeaza intre ei si felului in care acestia functioneaza ca grup.
Activitatea specifica varstei prescolare este joaca, asa ca principala metoda pe care o folosesc este jocul, sub diferitele sale forme.
Ma bucur sa fac parte din echipa „Mariposa Kids” si sa lucrez alaturi de oameni cu care impartasesc aceeasi viziune asupra educatiei, aceleasi valori si aceeasi dorinta de a ridica nivelul invatamantului autohton. .